Ptasi sejm

 Słoneczny, wiosenny poranek zapowiadał ciepły dzień. Weszłam na poddasze, aby zdjąć pranie, powieszone tam wieczorem i wywiesić na powietrzu. Już miałam zdejmować pierwsze sztuki, gdy kątem oka zarejestrowałam jakiś dziwny ruch za oknem na orzechu. Spojrzałam więc w tym kierunku i zdębiałam. Widok był fascynujący. Całe drzewo drgało biało-czarno-czerwonymi plamkami. Dziesiątki a może setki pstrych dzięciołów obsiadły koronę starego orzecha. Drzewo nie miało jeszcze liści. Orzechy włoskie zakładają je dużo później niż inne drzewa. Ptaki dreptały po nagich gałęziach. Pełzały po nich z wierzchu i od spodu. Były wszędzie. Można było odnieść wrażenie, że konary wybuchły nagle tysiącem barwnych, ruchliwych liści. Gapiłam się zaskoczona i oszołomiona tym zjawiskiem. Nigdy wcześnie, ani później zresztą, nie widziałam czegoś podobnego. Całe wydarzenie trwało może minutę. Ptasi wiec skończył się nagle, tak jak się zaczął. Po jednym lub grupkami zaczęły odfruwać, aż znikły wszystkie. Słońce świeciło, jak wcześniej a ja stałam i patrzyłam z niedowierzaniem na opustoszałe drzewo. Śniłam, czy rzeczywiście byłam świadkiem tego oszałamiającego zjawiska. Kiedy wyszłam na dwór, spojrzałam w kierunku orzecha, jakbym chciała utwierdzić się, że widziałam to naprawdę. Stał nagi, bezlistny i cichy w wiosennym słońcu. „Gmach sejmu”- przemknęło mi przez myśl. „Ludzie mają gmach sejmu. Czy naprawdę aż tak się różnimy?” Dowiedziałam się później, że dzięcioły rzeczywiście organizują takie wiosenne zloty. Rzadko zdarza się jednak obserwować to zdarzenie. Dzieje się to bowiem w miejscach odległych od ludzkich siedzib. W zakątkach spokojnych, niezbyt penetrowanych przez człowieka. Nasza leśniczówka była tak wtopiona w las, że stanowiła jakby jego część. W odległości ponad dwóch kilometrów nie było żadnych ludzkich osiedli, żadnych domów. Tylko las i pola śródleśne. Powiedzieć by można, że spektakl ten, który było mi dane zobaczyć, stał się nagrodą za ucieczkę z wielkiego miasta. A tak się wszyscy dziwili, ze można było zamienić stolicę na jakiś domek w środku lasu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Ptasi sejm

Skomentuj

